Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić (točnije Gradska skupština grada Zagreba još prije godinu dana) donio je odluku po kojoj se zabranjuje postavljanje reklama po krovovima na Trgu bana Jelačića i Trgu Petra Preradovića, poznatijem kao Cvjetni trg. 

 

Sve reklame se moraju ukloniti do 1. ožujka sljedeće godine. 

Tako će dva najfrekventnija zagrebačka trga biti bez reklama. 

- U Gradu Zagrebu godinama su se u užem centru grada, reklame i reklamni panoi svih tipova i veličina postavljali na krovne površine, balkone, pročelja zgrada, fasadne skele za vrijeme sanacije pročelja i krovnih površina zgrada, što je dovelo do narušavanja izgleda stare gradske jezgre, a poglavito Trga bana Josipa Jelačića i Trga Petra Preradovića - navodi u obrazloženju odluke Milan Bandić.

Bandić je godinama bio upoznat s problemom, primjerice, skele na fasadama su postavljane samo kako bi se na njih mogla staviti reklama. Nikakvih radova na nekima od njih nije bilo. Ili su se radovi odvijali iznimno sporo kako bi reklame što duže stajale. 

Tako je centar Zagreba postao pretrpan šarenim reklamama uz prešutnu podlogu gradskih vlasti koje su produljivale mogućnost postavljanja reklama. 

Ubuduće, reklame se mogu postavljati samo na prizemlja na glavnim trgovima, gdje svoje prodavaonice ili uslužne djelatnosti imaju tvrtke. 

Izmjenu odluke o Komunalnom redu koja će dokinuti oglašavanje na trgovima, treba još potvrditi Skupština krajem mjeseca.

Vladimir Novotny, Zabreg.hr